البوابة الالكترونية لآداب المنصورة قسم انجليزي

كيف اشارك في التصويت في انتخابات اتحاد الطلاب؟ 59860610

كيف اشارك في التصويت في انتخابات اتحاد الطلاب؟ 59860610

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول
تتقدم إدارة المنتدى بخالص التهاني لجميع الاعضاء بالجروب بمناسبة بداية العام الدراسي الجديد
مطلوب مشرفين لجميع الاقسام بالمنتدى

كيف اشارك في التصويت في انتخابات اتحاد الطلاب؟

كاتب الموضوعرسالة
Admin
المدير العام
المدير العام
Admin

كيف اشارك في التصويت في انتخابات اتحاد الطلاب؟ Empty
مُساهمةموضوع: كيف اشارك في التصويت في انتخابات اتحاد الطلاب؟   كيف اشارك في التصويت في انتخابات اتحاد الطلاب؟ Empty3/25/2011, 9:02 am

كتير مننا بيسأل السؤال دا
وكتير مننا معندوش خبرة في الموضوع دا

انا بكل بساطة هاقولك علي الحل

اولا يا سيدي انت مش مطلوب منك انك تصوت لحد مش من الفرقة بتاعتك يعني بالمعني البسيط لو انت من الفرقة الثانية مثلا مينفعش انك تصوت لواحد في الفرقة الرابعة

طيب هتقولي هو الشخص اللي في الفرقة الرابعة دا صاحبي وحبيبي وانا لازم اساعده

هارد انا عليك ساعتها واقولك تمام جدا ومش معني انك مش هتصوتله انك تتخلي عنه لان انت ليك دور كبير جدا

طبعا هتسالني ايه هو الدور اللي ممكن اعمله عشان ادعم الراجل دا

هاقولك ابسط حاجه انك تدور علي كل اصحابك اللي في الفرقة الرابعة في الاقسام التانية وتقولهم عليه وتحاول تجمعله اصوات كتيرة من كل الاقسام شرط يكون الفرقة الرابعة اللي هو مترشح فيها وبكده يبقي انت مش اديتله صوتك بس عوضته باصوات كتيرة ممكن تساعده انه ينجح ويحققلك كل مطالبك

ثانيا بقي نيجي للموضوع الاهم اللي الناس مش فاهماه برضو وهو احنا المفروض بنصوت لكام عضو بالضبط ؟

هارد عليك ساعتها واقولك ان الاتحاد بيتكون من 7 لجان ثقافيه وفنية واجتماعية ورحلات ورياضية وجواله انت بقي يا سيدي كل اللي عليك انك هتصوت لشخصين من كل لجنة من اللجان دي

هتقولي يعني انا المفروض اصوت لـ 14 طالب

هقولك برافو عليك بس في نقطة مهمة انت لما تيجي تختار اللي هتصوتله مش هتختاره بالبركة كده انت لازم تختاره حسب معرفتك بيه ومعرفتك باخلاقه مش بعد لما يدخل الاتحاد نلاقيه فص ملح وداب وفي نقطة تانيه لازم تركز في برنامجه الانتخابي ولازم تركز جدا في برنامجه وتشوف هو فعلا حاطط برنامج ممكن يتحقق ولا جاي ياكل عقلك بكلمتين وخلاص وكان الله بالسر عليم

بس يا سيدي هو دا الاتحاد اللي كلنا كنا بنسال ازاي نختار الاعضاء وازاي نشارك في انتخابات الاتحاد

وربنا يوفقكوا كلكوا وتعرفوا تختاروا اللي فعلا يقدر يخدمكوا ويقف جنبكوا ودي اكبر فرصة للديموقراطية

https://www.facebook.com/Ahmed.Nabil.Mahmoud

كيف اشارك في التصويت في انتخابات اتحاد الطلاب؟
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
»  اتحاد الطلاب